Gimnastyka dla zapracowanych RUCH W RELAKSIE

Program dedykowany jest osobom zmęczonym, spiętym, przeciążonym obowiązkami. Rozciągamy, wzmacniamy i odżywiamy zmęczone ciało poprzez autorski program precyzyjnie dobranych aktywności; ruchu z elementami jogi i tai-chi. RUCH W RELAKSIE nie jest pracą siłową, celem zajęć nie jest rozbudowanie muskulatury lub redukcja wagi. Ze względu na małą grupę uczestników omawiam zakres oraz cel każdego zadania. Nigdy na siłę nie koryguję, ponieważ każdy z ćwiczących zna swoje możliwości oraz własny cel.

Zawsze pytam ćwiczących o samopoczucie i ewentualne niedyspozycje. Zajęcia zbudowane są z kilku części. Najpierw wykonujemy automasaż; rozgrzewamy się i kierujemy uwagę na stopy, nogi, wykonujemy prosty automasaż dolnej połowy ciała, pobudzamy ukrwienie, pomagamy tkankom odpocząć. Następnie łączymy "szlaki" górnej i dolnej połowy ciała, wykonujemy masaż. W ten sposób przemierzamy szlaki, którymi biegną naczynia i nerwy, możemy świadomie dotrzeć do miejsc pod tytułem "bolesne, twarde, jakby martwe"... kontynuujemy pracę z oddechem, odżywiając zmęczone ciało. Korzystamy świadomie z siły ciążenia, aby stała się sojusznikiem bezwysiłkowego ruchu. Otwieramy ciało jak książkę, na konkretnych rozdziałach, zawsze później zamykając sesję.

Prowadzę również trening autogenny i ćwiczenia oddechowe. Często pracuję z muzyką etniczną lub relaksacyjną, korzystam z bogatych zasobów rehabilitacyjnych i tradycji medycyny chińskiej i tybetańskiej, w szczególności programu 18 sekwencji qigong i ćwiczeń wspomagających pracę narządów wewnętrznych.

Ruch w Relaksie to spokojny program wymagający skupienia i budowania równowagi cielesnej i emocjonalnej, dodatkowo włączamy odpowiednie prowadzenie wzroku, gestu, prawidłowe ustawienie stóp, kolan i bioder oraz kości krzyżowej (zapobieganie wadom postawy oraz bólom stóp i szyi). Trening pozornie jest łatwy, wymaga jednak zaangażowania i skupienia.

Zajęcia odbywają się w dobrze wyposażonej kameralnej sali na pierwszym piętrze, na matach, z kocami, wałkami, paskami, kostkami do jogi, korzystamy z relaksacyjnych bawełnianych woreczków z siemieniem lnianym i lawendą, szarf i dużych piłek; i dysków do ćwiczeń propriocepcji. W sali znajdują się również drabinki gimnastyczne.

Korzyści z zajęć:

  • poprawa ruchomości, wytrzymałości, elastyczności i stabilizacji stawów
  • poprawa nastroju
  • zmniejszenie ryzyka chronicznych bólów przeciążeniowych
  • poprawa krążenia limfy, krwi i elastyczności naczyń
  • zmniejszenie obrzęków
  • poprawa wydolności nerek
  • uspokojenie nadnerczy
  • wspomaganie w odprowadzeniu zbędnych produktów przemiany materii
  • poprawa ślizgu pomiędzy warstwami tkanek
  • lepsza praca przepony, świadomy i efektywny oddech
  • poprawa  koordynacji, równowagi
  • poprawa procesów koncentracji i autoregulacji
  • zmniejszenie niepokoju i ataków paniki, lepsze panowanie nad stresem, głębszy i bardziej wydajny sen
  • uspokojenie pracy serca, dotlenienie i ukrwienie płuc i oskrzeli, oczyszczenie górnych dróg oddechowych, uspokojenie reakcji indukujących ataki astmy, zmniejszenie reaktywności oskrzeli, budowanie odporności

 

Proszę o wcześniejszy kontakt w sprawie zapisów ! 

Dzięki doświadczeniu zdobytym w szkole medycznej i podczas praktyk w szpitalu zapewniam swoim Ćwiczącym maksimum bezpieczeństwa i komfortu.

Ze względu na bezpieczeństwo Uczestników nie ćwiczymy w biżuterii (pierścionki, obrączki, dłuższe łańcuszki i wiszące kolczyki, okulary, zegarki i bransoletki.
Zapraszam we wtorki o 16 15 - 17 45  oraz w czwartki 18 - 19 ( czwartki bezpłatnie dla stałych pacjentów) od godz 10 00 - 11 30.

Możliwe jest też uruchomienie grup porannych, wtorki i czwartki ok 10 00, proszę o zgłoszenie chęci uczestnictwa.

Karnet obejmuje zajęcia prowadzone dwa razy w tygodniu przez miesiąc kalendarzowy. W przypadku nieobecności można skorzystać z dodatkowych zajęć porannych lub wieczornych. Opłaty znajdą Państwo w zakładce "Cennik".