Rodzaje terapii

Łączę wiele metod - decyzja dotycząca wyboru technik jest podejmowana przeze mnie i to wyłącznie po zebraniu wywiadu i wykonaniu testów diagnostycznych. Dysponuję zintegrowanym systemem technik akupunktury (klasycznej chińskiej i japońskiej), technikami masażu punktowego, technikami uwalniania mięśniowo-powięziowego, terapii cranio-sacralnej wg Uplegera oraz manualnym opracowaniem blizn.

Program terapii dedykowany jest osobom zmęczonym, spiętym, bólowym, przeciążonym, po operacjach.

Stosuję wyłącznie spokojne, bezbolesne techniki,  wymagające skupienia i  równowagi pomiędzy  ciałem i emocjami - wyłącznie w granicach akceptacji Pacjenta.

W konkretnych przypadkach stosuję również indywidualny zestaw ćwiczeń chińskich Qigong, podczas którego włączamy odpowiednie prowadzenie wzroku, gestu, prawidłowe ustawienie stóp, kolan i bioder oraz kości krzyżowej (zapobieganie wadom postawy oraz bólom stóp i szyi). Trening  jest łatwy, wymaga jednak zaangażowania i skupienia.  Rozciągamy, wzmacniamy i odżywiamy zmęczone ciało poprzez autorski program precyzyjnie dobranych aktywności; ruchu z elementami inspirowanymi tradycyjną chińską gimnastyką Qigong. Celem programu nie jest praca siłowa, rozbudowanie muskulatury lub znaczna redukcja wagi. Korzyści, które możemy odczuć to:

  • poprawa ruchomości, wytrzymałości, elastyczności i stabilizacji stawów, dodatkowy efekt przeciwbólowy i przeciwzapalny
  • zmniejszenie ryzyka chronicznych bólów przeciążeniowych
  • poprawa krążenia limfy, krwi i elastyczności naczyń
  • zmniejszenie obrzęków
  • uspokojenie nadnerczy, obniżenie poziomu hormonów stresu i optymalizacja poziomu cukru we krwi
  • wspomaganie w odprowadzeniu zbędnych produktów przemiany materii, poprawa wydolności nerek
  • poprawa ślizgu pomiędzy warstwami tkanek, lepsze odżywienie pęczków nerwowych
  • lepsza praca przepony, świadomy i efektywny oddech
  • poprawa  koordynacji, równowagi, przeciwdziałanie chronicznemu zmęczeniu
  • poprawa procesów koncentracji i autoregulacji
  • zmniejszenie niepokoju i ataków paniki, lepsze panowanie nad stresem, głębszy i bardziej wydajny sen
  • uspokojenie pracy serca, dotlenienie i ukrwienie płuc i oskrzeli, oczyszczenie górnych dróg oddechowych, uspokojenie reakcji indukujących ataki astmy, budowanie odporności, poprawa nastroju, większa klarowność myślenia

Dzięki doświadczeniu zdobytemu w szkole medycznej i wieloletniej praktyce w prowadzeniu podobnych zajęć zapewniam swoim Ćwiczącym maksimum bezpieczeństwa i komfortu. Bazą dla mojej metody prowadzenia zajęć jest indywidualne podejście do potrzeb Uczestnika i globalne (holistyczne) podejście do zagadnienia zdrowia. Tą postawę zawdzięczam wieloletniej współpracy i nauce w rzeszowskim Klubie Sportowym Nan Bei - Tygrys, który prowadzi trener Robert Mrózek.

WAŻNE

Do ćwiczeń potrzebujemy wygodnego ubrania i obuwia z miękką podeszwą, bardzo dobrym pomysłem jest ćwiczenie boso. Warto jest związać włosy, jeśli są długie, ponieważ wykonujemy automasaże twarzy i głowy. Proszę mieć przy sobie wodę mineralną niegazowaną. W sali dysponuję matami i kocami, zapewniam pomoce treningowe w postaci wałków, dysków czy pasków.

Wykonujemy automasaż; rozgrzewamy się i kierujemy uwagę na stopy, nogi, pobudzamy ukrwienie, pomagamy tkankom odpocząć. Następnie łączymy "szlaki" górnej i dolnej połowy ciała, którymi biegną naczynia i nerwy. Dzięki temu możemy dotrzeć do miejsc, które wymagają uwagi. Korzystamy świadomie z oddechu i siły ciążenia, aby stały się sojusznikiem bezwysiłkowego ruchu. Otwieramy ciało jak książkę i wsłuchujemy się w jego historię jak i aktualne narracje.


Zapraszam do gabinetu w Łańcucie