Gimnastyka dla zapracowanych RUCH W RELAKSIE

Program dedykowany jest osobom zmęczonym, spiętym, przeciążonym.  to spokojny program wymagający skupienia i budowania równowagi pomiędzy  ciałem, umysłem i emocjami,  włączamy odpowiednie prowadzenie wzroku, gestu, prawidłowe ustawienie stóp, kolan i bioder oraz kości krzyżowej (zapobieganie wadom postawy oraz bólom stóp i szyi). Trening  jest łatwy, wymaga jednak zaangażowania i skupienia.  Rozciągamy, wzmacniamy i odżywiamy zmęczone ciało poprzez autorski program precyzyjnie dobranych aktywności; ruchu z elementami inspirowanymi tradycyjną chińską gimnastyką QIGONG i TAI - CHI. Celem programu nie jest praca siłowa, rozbudowanie muskulatury lub znaczna redukcja wagi. Korzyści, które możemy odczuć to:

  • poprawa ruchomości, wytrzymałości, elastyczności i stabilizacji stawów, dodatkowy efekt przeciwbólowy i przeciwzapalny
  • zmniejszenie ryzyka chronicznych bólów przeciążeniowych
  • poprawa krążenia limfy, krwi i elastyczności naczyń
  • zmniejszenie obrzęków
  • uspokojenie nadnerczy, obniżenie poziomu hormonów stresu i optymalizacja poziomu cukru we krwi
  • wspomaganie w odprowadzeniu zbędnych produktów przemiany materii, poprawa wydolności nerek
  • poprawa ślizgu pomiędzy warstwami tkanek, lepsze odżywienie pęczków nerwowych
  • lepsza praca przepony, świadomy i efektywny oddech
  • poprawa  koordynacji, równowagi, przeciwdziałanie chronicznemu zmęczeniu
  • poprawa procesów koncentracji i autoregulacji
  • zmniejszenie niepokoju i ataków paniki, lepsze panowanie nad stresem, głębszy i bardziej wydajny sen
  • uspokojenie pracy serca, dotlenienie i ukrwienie płuc i oskrzeli, oczyszczenie górnych dróg oddechowych, uspokojenie reakcji indukujących ataki astmy, budowanie odporności, poprawa nastroju, większa klarowność myślenia

Ze względu na małą grupę uczestników omawiam zakres oraz cel każdego zadania. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w szkole medycznej i wieloletniej praktyce w prowadzeniu podobnych zajęć zapewniam swoim Ćwiczącym maksimum bezpieczeństwa i komfortu. Bazą dla mojej metody prowadzenia zajęć jest indywidualne podejście do potrzeb Uczestnika i globalne (holistyczne) podejście do zagadnienia zdrowia. Tą postawę zawdzięczam wieloletniej współpracy i nauce w rzeszowskim Klubie Sportowym Nan Bei - Tygrys, który prowadzi trener Robert Mrózek.

STRUKTURA ZAJĘĆ

Do ćwiczeń potrzebujemy jedynie wygodnego ubrania i obuwia z miękką podeszwą, bardzo dobrym pomysłem jest ćwiczenie boso. Warto jest związać włosy, jeśli są długie, ponieważ wykonujemy automasaże twarzy i głowy. Proszę mieć przy sobie wodę mineralną niegazowaną. W sali dysponuję matami i kocami, zapewniam pomoce treningowe w postaci wałków, dysków czy pasków.

Wykonujemy automasaż; rozgrzewamy się i kierujemy uwagę na stopy, nogi, pobudzamy ukrwienie, pomagamy tkankom odpocząć. Następnie łączymy "szlaki" górnej i dolnej połowy ciała, którymi biegną naczynia i nerwy. Dzięki temu możemy dotrzeć do miejsc, które wymagają uwagi. Korzystamy świadomie z oddechu i siły ciążenia, aby stały się sojusznikiem bezwysiłkowego ruchu. Otwieramy ciało jak książkę i wsłuchujemy się w jego historię jak i aktualne narracje.

Pracuję z muzyką etniczną lub relaksacyjną, korzystam z bogatych zasobów rehabilitacji i medycyny chińskiej, w szczególności programu QIGONG (chikung) i ćwiczeń wspomagających pracę narządów wewnętrznych. Zajęcia trwają 60 minut.

 


Zapraszam w poniedziałki do Joe Studio, proszę o cotygodniowe zgłoszenie uczestnictwa telefoniczne lub mailowo w recepcji (minimum 3 osoby w grupie, żeby zajęcia się odbyły)